LEVIdata 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
testo a stampa
monografia
FL-2018-396

Pallade veneta. Writings on Music in Venetian Society 1650-1750
Venezia,
Edizioni Fondazione Levi,
1985.
Fa parte di: Serie 3, Studi musicologici; D, Saggi di ricerca documentaria; 1.
I-Vlevi
Produzione editoriale
(volume)
G C.46

Frontespizio: Download fulltextJPG Testo completo: Download fulltextPDF

2.
spoglio
21188

E. Selfridge-Feld, "Pallade Veneta". Writing on music in venetian society 1600-1750
In: VENEZIA ARTI. Bollettino del Dipartimento di storia e critica delle arti dell'Università di Venezia, n.2, 199-200.
I-Vlevi
Fondo Periodici
(rivista)
PER 100
3.
spoglio
26055

On the Post-Venetian Music History of a Village in the Herzegovina. Anthropological-Ethnomusicological Perspectives
In: Musica e Storia, 1997, 261-270.
I-Vlevi
Fondo Periodici
(rivista)
PER 137
4.
spoglio
11744

Venetian Echoes on Northen Canals: Some Observations on Vivaldi's Music in the Netherlands
In: Informazioni e studi vivaldiani, 16, 91-120.
a pag. 121 traduzione in italiano dell'articolo
I-Vlevi
Fondo Periodici
(rivista)
PER 81
5.
spoglio
13982

I mille suoni di New York. Carnegie Hall, Met, Lincoln Center, Brooklyn Academy, City Opera, American Ballett. "Usiamo soprattutto l'immaginazione". Charles Wadsworth è il fondatore della Chamber Music Society
In: Il Giornale della Musica. Mensile di informazione e cultura musicale, Settembre, Anno III n.20, 16-17.
I-Vlevi
Fondo Periodici
(rivista)
PER 96
6.
documento elettronico
monografia
FL-2019-126

Leonardo da Vinci as a musician
New Haven ; London,
Yale University Press,
1982.
Miscellanea

Abstract: The central problem of Leonardo's music is essentially the same as that posed by all extemporized performance in the Renaissance: the vital evidence of the music itself simply has not been recorded. […] Winternitz's great strength lies in his interpretations of Leonardo's sketches for musical instruments, which range from cursory scribbles to detailed diagrams of mechanical components. He demonstrates that Leonardo's extraordinary inventiveness was no less vividly apparent in music than in other areas of his scienza. The author's analyses of the drawings are highly persuasive and permit him to credit Leonardo with a number of notably ingenious conceptions. Most remarkable of these is the viola organista. (dalla recensione di Martin Kemp in Journal of the American Musicological Society, 36/2, 1983, p. 312)

Testo completo: Download fulltextPDF

Il record compare in queste collezioni:
«Gianni Milner» Library > Miscellany
Digital objects
Miscellany